Někdy v měsíci září 2021 se mi ozvala na jeden z mých aliasů emailové adresy paní zástupkyně Generali České pojišťovny a.s. s tím, že mám nedoplatek asi 600 Kč na pojistném za skútr – včetně navýšení v penále, – a že z důvodu neplacení zanikla pojistná smlouva. Současně mě požádala, abych dluh uhradil.
V emailové komunikaci jsem paní zástupkyni uvedl, že jsem se snažil podat výpověď smlouvy z datové schránky fyzické nepodnikající osoby, ale – že mají zakázáno příjem poštovních zpráv pro soukromé subjekty, a z tohoto důvodu se mi nepodařilo podat výpověď a předložit velký technický průkaz na doložení nového majitele. A jelikož jsem nevěděl přesně na jakou jejich dceřinou či hlavní společnost adresovat email, čekal sem tedy – a zjevně špatně – až se mi ozvou sami.
Toto jsem paní zástupkyni uvedl a ona mi odpověděla, že to neakceptuje
Toto se mi moc nelíbilo, protože jednak skutečně skútr již nebyl celkem dlouhou dobu můj, a jednak jsem jim to chtěl skutečně poslat v danou dobu – a nemůžu přece za to, že mají zakázaný příjem poštovních zpráv do datové schránky od soukromých subjektů – tak od čeho potom jsou datové schránky? Abychom se mohli vymlouvat, že nám nemohlo být něco technicky doručeno, ačkoliv snaha k tomu byla vyvíjena?
A jelikož už nejsem hodný člověk po špatných zkušenostech s jinými zlými lidmi, tak jsem paní zástupkyni – příznávám se nyní – úmyslně – dne 22.9.2021 – vložil do těla emailu s informacemi níže, – rovněž moji nenápadnou a skrytou otázku – jaké osobní údaje o mě jejich pojišťovna zpracovává – protože, jak je uvedeno v jiných mých kontrolách – všeobecně platí, že:
„Žádost nemá předepsanou formu, a je tak třeba vyřizovat všechny žádosti podané elektronicky, klasickou poštou či telefonicky, ale například i osobně přímo u správce, respektive jeho zaměstnance. „
Zdroj:
https://www.gdpr.cz/blog/pravo-na-pristup-k-osobnim-udajum-proveri-pripravenost-na-gdpr/
Po dohodě s paní zástupkyní jsem napsal volnou formou ještě jednou tedy žádost o odpuštění nezaplaceného pojistného, včetně penále a čekal, co se bude dít. Několikrát jsme si ještě s paní zástupkyní vyměnili několik emailů k doladění přesné žádosti – o zrušení dlužné částky a penále,
kdy mi následně – 26.10.2021 – potom odpověděla jiná pracovnice z klientského servisu, – která mi poskytla tyto informace – a současně požádala o zaslání kopii velkého TP k posouzení mé žádosti.
A já už v tuto chvíli jsem věděl, – že je mám v pasti, – protože uteklo 30 dní na povinnou – zákonnou odpověď – ze strany Správce osobních údajů – Subjektu údajů, – kdy následně jsem proto 3.11.2021 položil této pracovnici tuto otázku:
10.11.2021 mi přišla tato odpověď:
Téhož dne jsem paní z klientského centra doplnil tímto emailem:
11.11.2021 mi přišla tato odpověď:
12.11.2021 mi byly dále doručeny tato odpovědi:
17.11.2021 jsem jim odpověděl takto:
29.11.2021 mi konečně přišla odpověď v GDPR:
Výpis z údajů klienta přikládám neúplný, protože níže se nachází moje osobní údaje – jenom pro Vaši představu, jak velcí hráči na trhu mají správně elektronicky zpracované výpisy s evidovanými Vašemi osobními údaji – pokud Vám to někdo pošle takto – myslím si, že k tomu nemáte, – co vytknout,
já možná jen uvádím, že:
- nejsem Ing. ale Mgr. – což jste museli vidět v OP při osobním sjednávání smlouvy
- není vyloučeno na základě emailové komunikace, že můžete rovněž zpracovávat moji IP adresu
1.12.2021 jsem poslal na centrálu toto poděkování:
6.12.2021 mi pak přichází tyto poslední 2 odpovědi, než jsem celou věc uzavřel do napsání této pochvalné recenze:
Závěr:
Jaké si z toho vzít ponaučení?
- Musíte si dávat pozor na zákeřné Klienty, jako jsem já, kteří jsou schopni Vám nenápadně do těla emailu schovat do textu jednu větu na dotaz na zpracování osobních údajů – protože, jak je uvedeno shora – žádost musí přijmout zaměstnanec Správce – volnou formou – i elektronicky.
- Když už neodpovíte – nesmíte Subjektu údajů lhát, že jste jeho žádost neobdrželi, nepochopili, že na to na nemá právo, že jako Zaměstnanec Správce nemusíte žádost přijmout, a že jste tedy na ni nemuseli odpovědět, nebo, – že se musí někam zasílat na nějaký konkrétní email – viz recenze Vodafone – nebo to nejhorší, co můžete udělat, – jak praktický lékař z Hranic – přestat komunikovat, když se ho zeptáte na několik chyb v jeho odpovědi.
- Když už lidský zdroj udělá chybu za Vás, – jako Správce, – bohužel za něho musíte přijmout zodpovědnost – a nejlépe se omluvit přesně tak, jak to udělala Paní Pověřenkyně – lidsky, slušně, bez jakýchkoli výčitek v mém, – ne úplně správném postupu, – protože jsem mohl svůj dotaz adresovat přímo Pověřenci – ale chtěl jsem slevu 600 Kč 🙂
- I kdybych dával stížnost na UOOU – vzhledem k této komunikaci a slušné odpovědi – pravdivé – ze strany Paní Pověřenkyně – myslím si subjektivně, – že by nedostali žádnou peněžní sankci – možná jen maximálně písemné napomenutí nebo upozornění.
Děkuji pracovníkům Generali České pojišťovny a.s. za jejich precizní práci, – později kvalitní předávání informací, – odpuštění dluhu 600 Kč, – a paní Pověřenkyní za lidskou odpověď, – kterou mi sebrala vítr z plachet – na jakékoliv negativní hodnocení nebo stížnost na UOOU.
Doporučuji vám všem Generali Českou pojišťovnu a.s nejen pro kvalitní služby a produkty, – ale i pro správnou ochranu Vašich osobních údajů tak, – jak nám všem ukládá Obecné nařízení.
ZPRACOVAL: